Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w swojej przeglądarce.

Spotkania z autorami STENTORA

Pokaż listę tematów
« poprzednia
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | następna »
Analiza i interpretacja tekstów kultury, a przygotowane do matury od 2014/2015 roku
prowadzący: prof. dr hab. Ewa JASKÓŁOWA
pokaż terminy spotkań
Analiza i interpretacja wybranych utworów poetyckich XX wieku w kontekście filozoficznym z wykorzystaniem e-publikacji Wydawnictwa Stentor
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Analiza tekstów źródłowych – warsztaty

Jak zadawać pytania do tekstu, by zmusić ucznia do budowania sądów syntetycznych (materiały: konfederacja warszawska i edykt nantejski; Krzysztofa Radziwiłła listy z pól bitewnych w Inflantach). Analiza tabel statystycznych (zaludnienie Ameryki przed Kolumbem, inwentarze dóbr ruchomych w dawnej Rzeczypospolitej jako minibiografie).

pokaż terminy spotkań
Biblia w twórczości Mirona Białoszewskiego
prowadzący: dr hab. Jacek KOPCIŃSKI
pokaż terminy spotkań
Co czytać, by pomóc dziecku - teksty literackie a rozwój emocjonalno-społeczny uczniów
pokaż terminy spotkań
Co czytać, by rozwijać emocje dziecka? Biblioterapia a pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
pokaż terminy spotkań
Co i jak wybierać? O nauczaniu literatury współczesnej w szkole

Podczas wykładu autor podręcznika dla trzeciej klasy liceum i technikum z serii „Przeszłość to dziś. Literatura – język – kultura”, a także właśnie opublikowanej antologii XX wiek, zaprezentuje koncepcję nauczania literatury współczesnej z wykorzystaniem obu książek. Szczególny nacisk położy na różnorodność sposobów pracy z podręcznikiem oraz wspomagającą go antologią.

prowadzący: dr hab. Jacek KOPCIŃSKI
pokaż terminy spotkań
Co treścią jest życia... Problemy społeczne i moralne współczesnej młodzieży w najnowszych publikacjach KORY
prowadzący: Grażyna BOGUCKA
pokaż terminy spotkań
Czarowanie codzienności w wierszach J. Kulmowej
prowadzący: Teresa MICHAŁKIEWICZ
pokaż terminy spotkań
Czy najnowsze teorie pomagają analizować współczesną poezję?
prowadzący: prof. dr hab. Aleksander NAWARECKI
pokaż terminy spotkań
Dlaczego nie historia literatury w gimnazjum?
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Dom – Europa – świat – ścieżka europejska i kulturowa w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej

Sposoby integrowania celów i treści edukacji kulturowej i europejskiej z treściami języka polskiego (we wskazanym typie szkoły) – prezentacja przykładowego scenariusza zajęć.

prowadzący: Teresa KOSYRA-CIEŚLAK
pokaż terminy spotkań
Edukacja czytelnicza i medialna w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej

Sposoby integrowania celów i treści edukacji czytelniczej i medialnej z treściami języka polskiego (we wskazanym typie szkoły) – prezentacja przykładowego scenariusza zajęć.

prowadzący: Teresa KOSYRA-CIEŚLAK
pokaż terminy spotkań
Edukacja filozoficzna jako ścieżka międzyprzedmiotowa

Dlaczego filozofia w szkole ma pełnić funkcję kontekstu dla przedmiotów ogólnokształcących? Czy historia filozofii jest w szkole potrzebna? Filozoficzne i literackie rozumienie mitu.

prowadzący: Teresa KOSYRA-CIEŚLAK
pokaż terminy spotkań
Edukacja medialna w szkole – trudności i wyzwania

Wykład omawia problemy humanistycznej edukacji medialnej. Szczególną uwagę zwraca na trudności, które napotkać może nauczyciel przy podejmowaniu tematów związanych z kulturą medialną.

pokaż terminy spotkań
Edukacja polonistyczna na III i IV etapie w oparciu o nową podstawę programową. Realizacja wybranych programów nauczania. Przykładowe środki dydaktyczne i ich wykorzystanie
prowadzący: prof. dr hab. Ewa JASKÓŁOWA
pokaż terminy spotkań
Egzystencjalizm i postmodernizm w literaturze współczesnej
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Egzystencjalizm i postmodernizm w literaturze współczesnej: Gombrowicz, Mrożek, Szymborska, Barańczak
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK, dr Tomasz Mazur
pokaż terminy spotkań
Film i wrażenie realności
pokaż terminy spotkań
Filozofia dramatu. O Ślubie Witolda Gombrowicza

Ślub jako analiza totalitaryzmu i stanu świadomości po dwóch wojnach światowych.

prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Filozofia jako kontekst dla literatury
prowadzący: dr Tomasz Mazur
pokaż terminy spotkań
Filozofia jako kontekst interpretacji dzieła literackiego - na przykładzie poezji Czesława Miłosza. W perspektywie egzaminu gimnazjalnego i matury 2015
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Filozofia jako kontekst interpretacji dzieła literackiego - na przykładzie poezji Czesława Miłosza. W perspektywie matury 2015
prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań
Filozofia rodzi się ze zdziwienia... – ścieżka filozoficzna w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej

Sposoby integrowania celów i treści edukacji filozoficznej z treściami języka polskiego (we wskazanym typie szkoły) – prezentacja przykładowego scenariusza zajęć.

prowadzący: Teresa KOSYRA-CIEŚLAK
pokaż terminy spotkań
Filozofia w poezji Bolesława Leśmiana

W jaki sposób poeta za pomocą metafory kreuje swoją metafizykę i swój "zaświat przedstawiony"? Leśmian a Bergson i egzystencjalizm.

prowadzący: dr Piotr MARCISZUK
pokaż terminy spotkań

Strona 1 z 8 (pozycje od 1 do 25 z 178)

« poprzednia
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | następna »
Newsletter
info

Elektroniczny serwis Wydawnictwa STENTOR wysyłany jest do wszystkich zainteresowanych użytkowników naszej strony internetowej. Zawiera on informacje o nowościach, zapowiedziach wydawniczych oraz aktualnych akcjach promocyjnych.

Klub Nauczyciela

programy nauczania, plany wynikowe,
scenariusze lekcji, testy, sprawdziany,
arkusze maturalne, materiały pomocnicze

Materiały dla ucznia

analizy i interpretacje, opracowania
tematyczne, arkusze maturalne, analizy
wypracowań, gry edukacyjne, testy